Wat kan school doen?

Scholen

Iedere leerling is uniek. In zijn talenten en uitdagingen. Met de 1-zorgroute proberen scholen zo goed mogelijk tegemoet te komen aan deze talenten en uitdagingen. In de analyses van de resultaten komt tot uiting wie waaraan extra moet oefenen. Vaak is een tijdelijke extra ondersteuning voldoende om een leerling weer op de rit te helpen. Er is echter een groep leerlingen die blijvend stagneert. Met veel passie en toewijding van leerkrachten wordt er vaak op dezelfde manier meer lesstof aangeboden. DezeĀ extra hulp biedt vaak geen soelaas. De kans is namelijk groot dat wij het hier over visueel ingestelde kinderen hebben, de zogenaamde beelddenkers. Deze beelddenkers zijn gebaat bij andere accenten in de didactische benadering. Deze kinderen verwerken hun informatie op een andere manier (visueel m.b.v. rechter hersenhelft) en via een top-down manier van leren. Praktijk kind, kracht & beeld begeleidt leerkrachten, leerlingen en ouders om deze manier van werken eigen te maken. Resultaten gaan omhoog omdat uw leerling de lesstof nu wel kan onthouden en weer reproduceren. In de praktijk zien wij regelmatig dat er bij deze leerlingen gedacht wordt aan o.a. dyslexie, dyscalculie, ADHD, autisme of concentratie problemen. Dit is mogelijk. Vaak zien wij dat deze leerlingen ook visueel ingesteld zijn. Deze leerlingen manieren van werken leren die wel bij hen past, werkt zeer motiverend.

Voor uitgebreidere informatie over beelddenken kun je meer lezen op deze website onder de kop Theorie.

Voor specifieke mogelijkheden bij u op school, neem direct contact op! Ik kom graag bij u langs voor een verkennend gesprek.

werkwijze op school

werkwijze op school

afgestemd op jouw situatie
Lees meer

trainingen & begeleiding

trainingen & begeleiding

Leren Leren methode
Ik leer anders
LetterKlankStad
en meer....
Lees meer

beelddenkonderzoek

beelddenkonderzoek

wereldspel
diagnose
advies & begeleiding
Lees meer